CITAT (Solstorm @ 06-10-2009, 20:57)

Kanske går det att refera till annan forskning som stöd och sedan ha prövat de egna teorierna och redovisa det utan att det för den skull är vetenskapligt korrekt gjort. Det skulle kunna vara teorier som är frön till kommande forskning. Det låter lite för bra för att vara sant, men man ska kanske inte ha för bråttom att förkasta.
Christa, jag är nyfiken, vad handlar det om?
Det finns massor av forskning som stöder min teori. Det man dock kan konstatera när det gäller forskning är att var och en ofta snöar in på sin lilla bit och att det tvärvetenskapliga sammarbetet är rätt så skralt. Jag har inga problem att redovisa en rad intressanta kopplingar.
Dessutom finns det forskning som är välkänd men som av någon outgrundlig anledning inte används ute på vårdcentralerna.
Jag kommer också att peka på områden där det behöver forskas mer. Ett problem för dem som vill forska är att pengar och berömmelse framförallt ligger i att forska fram nya läkemedel. Läkemedelsföretagen har heller inget större intresse av att bota folk. Det blir de inte rika på. Antibiotika t ex som faktiskt botar finns ett stort behov av att forska kring men Läkemedelsföretagen tycker inte de tjänar tillräckligt på det. Det är emellertid en annan diskussion och jag hoppas att inte tråden börjar handla om det.
Jag förstår att ni är nyfikna men jag kan tyvärr inte berätta något än.