CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 19:49)

En stilla undran och förlåt om jag låter skeptisk men hur många tycker att det är intressant att läsa om sjukdomar och eventuella botande mirakelkurer om man inte själv eller någon närstående är drabbad? Nån hypokondriker kanske men hur många svensson? Kommer din bok att verka trovärdig om du inte kan visa upp några bevis eller vetenskapliga undersökningar?
Vilken målgrupp vänder du dig till med din bok?
Det där med målgruppen är lite knepigt. Jag har funderat en del kring det men är fortfarande osäker. Om jag väljer forskare och läkare som målgrupp så tror jag att jag kommer att bli besviken. De har mycket egenintressen att bevaka och en del skulle nog göra allt för att platta till mig. Inte alla naturligtvis, de är ingen enhetlig grupp.
Den mest tacksamma målgruppen är nog människor som är intresserade av sin egen hälsa och beredda att offra något för att behålla den eller återerövra den. Personer som tror på underkurer eller att ett piller skall bota dem kommer inte att hitta lösningen i min bok.
De som sett närstående kämpa mot sjukdomar kan också vara intresserade. När vi bildade en grupp för att köpa ekologiskt odlade grönsaker i början av 80-talet så var det nyblivna föräldrar och människor som hade närstående som blivit sjuka som utgjorde majoriteten. Detta bara sagt som ett exempel på att människors intresse påverkas av deras upplevelser och livssitutation.