Hej igen!
OK, nu ska vi se om det går att få in bilderna. Staketet är på bilderna inte klart, bara uppsatt på ena sidan av tomten. Jag har just fräst på insidan av staketet för att kunna gräva och sen plantera häck. Idag är häcken planterad, det var mitt mål att få den på plats innan vintern. Nu ska min pappa och jag fortsätta med staketet på de sidor av tomten som inte ska ha häck på insidan (där växer hassel som nu är nedskuren, men den kommer snart upp igen).
Det blev två grindar, en "huvudingång" där jag kör in bilen och en "köksingång" . Jag har planterat koreansk pipranka på båda sidor av stora grinden, tanken är att den ska klättra i staket och på stolparna upp på "pergolan" ovanför grinden. Vid lilla grinden är det småblommig clematis planterad. Det ser tomt och kalt ut, men jag har fått klippa ned gräs och ormbunkar kort längs med staketet för att få upp det. Nästa vår kommer det förstås att växa upp mer i diket framför staketet och så kommer häcken på insidan så småningom att bli stor och vid. Med hjälp av er här på forumet har jag valt bukettspiera som ska få vara friväxande och förhoppningsvis även sträcka sig igenom staketet. Grinarna är på bilderna inte heller helt klara, det saknas lås och även sista plankan som ska skyla gångjärnen. Visar också ur vi har fäst staketstolpen mot grindstlpen på ett smart och stabilt sätt. Jag vill inte riskera att staketet blir gängligt med åren.
Staket__f_ste_i_grindstolpe.jpg ( 106.21k )
Antal nedladdningar: 257
Staket__l_ngsida.jpg ( 151.01k )
Antal nedladdningar: 268
Staket__avst_nd.jpg ( 173.4k )
Antal nedladdningar: 252
Staket__fr_n_grinden.jpg ( 208.55k )
Antal nedladdningar: 255
Orsaken_till_staketet.jpg ( 152.65k )
Antal nedladdningar: 250Nu hoppas jag att det går att skicka iväg det här och att bilcerna syns. Skickar också med en bild på "de där" som jag inte gillar. De står på min grannes tomt, fotade från min trappa. Staketet i bakgrunden hoppar de över, hoppas mitt är högt nog!
Anna-Karin