CITAT (Christa @ 08-10-2009, 17:02)

Den frågan ställde jag några inlägg tidigare. Jag har en egen uppfattning men den kan jag tyvärr inte berätta eftersom det är en viktig del av min upptäckt. Det är dock betydligt fler än vad som är den gängse uppfattningen.
Det är ingen som svarat på den frågan ännu så vi får se vad som kommer in. Kommer det inget så kan jag bidra med den gängse uppfattningen. Är bara nyfiken på att höra de andras åsikter först. Det är viktigt för mig att få veta hur folk i allmänhet tänker och vad de känner till för att jag skall kunna skriva en bra bok.
Jag kan bara tala för mig själv. Jag riskerar hjärt och kärlsjukom då halva min släkt har det. Har slutat röka, då rökning är en riskfaktor.
På matsidan lever jag verkligen inte som jag bör, alltså hälsonyttigt, just nu i varje fall. Det ökar förutom hjärtat även risk för diabetes och fetma.
På motionssidan är jag bättre, vilket minskar riskfaktorerna.
Sen finns ju massa andra sjukdomar som är livsstilsbundna.
De allra flesta vet precis. Men bryr sig inte. Min moster till exempel som för övrigt lever hälsosamt med mat och motion och alltid gjort det, röker. Hon hade hjärtinfarkt för 3 år sedan.
Ingen bok i världen kommer att få den "stora massan" att vakna upp från sina gamla vanor.
Min man vaknade när diabetesen var ett faktum. Numer lever han mycket mer hälsosamt än jag och har fått trappa ner på medicinerna.