CITAT (Christa @ 09-10-2009, 09:11)

Om jag skall få reda på vad folk i allmänhet har för uppfattning om detta så kan jag ju inte berätta vad jag har kommit fram till. Då påverkar jag svaren.
Men du påstår ju att det finns en gängse uppfattning som du kunde bidra med. Är inte det samma sak som vad folk i allmänhet har för uppfattning om detta. Om du vet det behöver du ju inte fråga, men jag kanske bara inte fattar vad du menar. Sen så har du din revolutionerande uppfattning. Vad är det som säger att det du kommit på är något nytt? Det finns ju hur mycket som helst att läsa om kost och hälsa om man är intresserad och vad man ska göra för att må bra/bättre. Det är väl kanske så att många människor inte är så intresserade. Övriga, som har intresse, har nog kunskapen eller skaffar sig den dagen intresset vaknar av någon anledning. Det är ju inte heller så att det finns en statisk västerländsk livsstil. Det finns ju också dom som hävdar att vår hälsa är predestinerad redan vid födseln eller rent av i fosterstadiet. Se
http://www.fls.fi/files/005_009_Eriksson.pdfSen är det nog många av oss som ibland plockar fram den lilla häxan i oss och gör våra egna små hopkok i förebyggande eller lindrande syfte för
att vi
"vet/tror" att det hjälper. Förr blev vi brända på bål!