CITAT (Hej igen @ 09-10-2009, 20:47)

Sedan så är väl frågan ... ska vi hålla stenkoll... bara äta det som just för tillfället sägs vara nyttigt ...
träna på sätt som just nu sägs vara mest effektivt osv osv
Får mig att minnas ett kul mail jag fick en gång för länge sedan ... där kontentan var ...
Allt slit ... bara för att bli ett vackert lik.
Näää ... då lever jag hellre fullt ut och njuter ... än att vara på min vakt 24/7 och dö ändå

Grejen är väl den att det finns väldigt många som har en massa jobbiga hälsoproblem under väldigt många år innan dom dör. Ta migrän t ex. Det kan man få tidigt i livet och de som har det kan säkert intyga att det sänker livskvaliten. Nedstämdhet och depressioner är också ganska vanligt och läkemedlen har ofta negativa konsekvenser. Min väninna blev så tjock när hon åt antidepressiv medicin så jag kände inte igen henne när hon dök upp oanmäld. Det var lite ruggigt faktiskt. Jag var i trädgården och plötsligt stod det en främmande människa på grusgången och då när hon började prata så kände jag igen rösten men hjärnan fick inte ihop det riktigt. Hon hade färgat håret också och hade sin nya karl med sig som jag inte träffat men i alla fall.
Själv drabbades jag av glaskroppsavlossning och en massa andra synproblem och min väninna fick grå starr och gula fläcken innan hon var 40. Hon är dock helt frisk igen och det är inte genom sjukvården kan jag säga. Listan kan göras lång. Om det var så enkelt att man var frisk och mådde bra ända tills man dog knall och fall men så är det ju inte för majoriteten.
Redigerat av Christa: 10-10-2009, 10:33