Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vinterbona växthuset
          T.Olsson
          Inlägg 03-10-2009, 12:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 25 628

Jag står i valet hur jag ska göra i mitt växthus. Har ett ganska stort och högt växthus så det blir svårt att sätta upp bubbelplast. (ca 20kvm, 3,5mHögt) Är det någon som har erfarenhet av Willabs lilla Övervintringshus som man kan sätta inne i sitt växthus? Det verkar smidigt ich så kan man ju sätta in en frostvakt i det..Någon som har lite erfarenheter/råd??

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mu i myllan
          Inlägg 10-10-2009, 15:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 112
          Medlem nr: 10 582

Jag köpte bubbelplast på en pappersgrossist. En hel rulle för 300:-. Jättebilligt jämfört med Willab. Sedan klär jag väggarna och gör ett tak av linor kors och tvärs lika högt upp som dörren, 210 cm. Ovanpå linorna lägger jag bubbelplast son jag tejpat ihop till ett stort sjok. Mitt växthus är isolerat under betongplattorna men jag ställer ändå krukor på frigolitplattor.Sedan har jag aluminiumhyllor från IKEA som jag vänt hyllplanen upp och ner så att de blir som brickor istället. Där lägger jag bevattningsmatta under pelargonkrukorna. De ska ju ha vatten sällan och hinner därför bli så torra att vattnet rinner rakt igenom och sugs upp av duken. Mindre blask alltså.
          Använder en byggfläkt när det är riktigt kallt men annars bara en frostvakt. Det har jag gjort i 3 år och inte märkt någon större skillnad på elförbrukningen. Bor i Zon 3 och mitt växthus är 10 kvm

--------------------
          Mu i myllan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 10:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon