CITAT (Solstorm @ 07-10-2009, 14:37)

Att vända sig till läkare är nog ganska meningslöst, där handlar det om prestige och pinkas revir mer än någon annanstans.
Om jag utgår från mig själv så tvingas jag läsa massa forskning skriven på "medicinska" (därtill på engelska) och jag avskyr det. Att ta med forskning som är alltför tungt skriven skulle nog avskräcka de flesta. Det skulle nog vara bättre att att med enklare ord på ett lättfattligt sätt redogöra för foskning som gjorts och lämna korrekt referens. Jag vet att jag skulle ha svårt att ta till mig något helt nytt om det inte finns något direkt stöd för det som sägs. Fast det är jag det, det är ju inte säkert att folk i allmänhet tycker samma som jag.
Det här är intressant. Du skriver att det handlar om prestige och pinkas revis samtidigt som du nämner att du tvingas läsa medicinsk forskning. Innebär det att du har kunskaper om hur läkarna resonerar? Att du genom ditt yrke så att säga ser sjukvården från insidan?
Jag har många gånger undrat hur läkarna egentligen resonerar. Att förutse hur de skulle reagera på mina upptäckter är ju svårt när jag inte vet hur de tänker men man kan ju gissa...
Samtidigt är ju ett av mina mål att förändra sjukvårdens inriktning till mer förebyggande och botande och då måste jag ju få läkarkåren intresserad.
Inside information är alltid värdefullt