Det beror väl på om du ska sitta själv på din balkong eller om du vill få plats med många gäster. Jag har en balkong i ung. din storlek och jag håller också på att inreda den, men har inte hunnit få dit så många växter än.
Vad gäller möbler så passar ett mindre bord bäst. Antingen ett som du kan hänga på räcket, eller ett, helst fyrkantigt (runt tar större plats runtom, men det beror också på hur mycket du vill kunna ställa på bordet), som du kan ställa mot räcket eller mot en vägg. Till det kan du ha två mindre stolar, alt. en mindre stol. Det är också bra om man lätt kan vika ihop möblemanget, då kan du ha en lite bekvämare lägre ihopvikbar solstol att glassa i när du vill koppla av själv. Jag har också tänkt att ett mindre arbetsbord att ställa vid ena väggen vore ganska praktiskt.
Vad gäller blommor så finns det nog andra som har mer erfarenhet och roliga tips än jag. Men med blomlådor, krukor på golvet, väggamplar och takamplar får man plats med en hel del. Tänk bara på om du ska hänga något i taket att det inte blir så tungt så att grannen trillar ner i huvet på dig.
Lycka till!
|