CITAT (Christa @ 10-10-2009, 11:32)

Själv drabbades jag av glaskroppsavlossning och en massa andra synproblem och min väninna fick grå starr och gula fläcken innan hon var 40. Hon är dock helt frisk igen och det är inte genom sjukvården kan jag säga.
Torr makuladegeneration, som 80% av alla har som har det som du kallar GulaFläcken (vilket är fel eftersom det är GulaFläcken i ögat som blir
skadad), går ännu inte att bota, vad hade din väninna som blev frisk utan sjukvård? Den våta varianten är aggressiv men kan botas om man är snabb (vi talar någon till några veckor), antingen med laserkirurgi eller olika typer av injektioner, näppeligen någon man ordnar utan medicinsk expertis. Jag ställer mig frågande till den typen av uttalanden om man ska vara trovärdig i ett sådant här sammanhang. i så fall bör man nog vara lite mer precis om hur personen lagade sig.
Jag är inte läkare, men både min mormor och nu min far har nyligen fått diagnosen Torr M, mormor blev blind och pappa ser tok-dåligt. Därför har jag intresserat mig, eftersom chansen är ganska stor att jag får det också. Dessutom hade min morfar Glaukom (grönstarr) så jag lär väl bli stenblind.... Katarakt (gråstarr) har både mamma och pappa, men det kan man operera, åtminstone blev det halvbra på pappas andra öga.