CITAT (Christa @ 10-10-2009, 11:32)

Själv drabbades jag av glaskroppsavlossning och en massa andra synproblem och min väninna fick grå starr och gula fläcken innan hon var 40. Hon är dock helt frisk igen och det är inte genom sjukvården kan jag säga. Listan kan göras lång. Om det var så enkelt att man var frisk och mådde bra ända tills man dog knall och fall men så är det ju inte för majoriteten.
Sorry Christa, men det där tror jag inte på en endaste sekund.
Varför Christa ... har inte din väninna gått ut med sitt sensationella botemedel mot en otäck
sjukdom????
Min syster har den våta sorten och behandlas ... har fått tre sprutor i ögat .. med en månads mellanrum, på Borås lasarett.
Hennes sjukdomsförlopp har stagnerat, inte helt, men hon ser bättre nu än hon gjorde för ett år sedan.
Men i hennes vänsteröga är synen för evigt splittad ... det ögat använder hon inte längre.
Varje gång hon kallas till återbesök ( nästa är om en vecka) får hon veta att hon ev kommer att få en injektion i ögat ... det vet man först efter undersökning och synkontroll.
Hon vet också att det handlar om obotlig sjukdom .. ingen har ännu lyckats bota.
Kan inte din väninna dela med sig av sitt "recept" till botemedel och hjälpa en massa människor som nu är i förtvivlan över att kanske så småningom bli helt blinda .... min grannes pappa som nyss fyllde 60 tillhör en av dem. Han har helt tappat livslusten .. han har också den våta sorten .. som dock gått lite för långt.

,