CITAT (Markus_H @ 13-10-2009, 19:55)

Varför tycker inte göteborgare om Högsbo? Jag hade nog iofs kunna tänka mig majorna oxå men det är ont om landshövdingehus med stora balkonger och bo i stan utan balkong skulle jag nog inte fixa.
Jag är urgöteborgare och har bott i både Högsbo och Kungsladugård. Båda är toppenställen!
Det beror ju lite vad man är ute efter
Vill man ha en billig hyresrätt så har det ju iaf tidigare gått att få i Högsbo, nu vet jag inte hur det ser ut med hyres. Bostadsrätterna är väl oxå lite billigare där. Det är nära till stan, man cyklar på en kvart, 10 min med vagn, men man har lite uppför när man ska hem. Det är 50-talsstil på det mesta. Väldigt mycket grönt! Mycket pensionärer och studenter.
Kungsladugård är ju som en liten stad, där finns resturanger, cafeer och affärer, stilen är gammal, det finns nyare hus oxå, men helhetsintrycket är ändå från 20-talet. Man kan ta spårvagnen till havet på en kvart. lika nära till slottskogen som Högsbo, men andra grönområden finns oxå nära (de ligger i Högsbo) Här får man köpa sin lägenhet, man får ha en väldigt tur om man skulle få en hyres. Jag försökte i många år och hade ändå förtur för jag bott länge inom Familjebostäder som har mycket lägenheter där. Jag köpte mig en tillslut. Det tar en kvart att cykla till stan, 10 min med vagn. Det enda jag saknade i detta område var en bra matbutik.