Vad trevligt, en historia med happy end!
Är det en ringduva då? Har du skaffat tillstånd? Det är rätt noga idag, vitsen är ju att inga djur ska fara illa. Jag brukar kontakta KFV, och i vissa fall har de sagt att det är okej att jag kan ta hand om fågeln själv, de har ju ofta ont om plats och tid och jag är rätt kunnig själv. Polisen kan beslagta fågeln om man inte har tillstånd, det var ju ett fall med en bivråk som polisen slog ihjäl och slängde i ett dike så fort de hade beslagtagit den
Personligen bryr jag mig inte alls, det var bra gjort att rädda duvan och du tog ju reda på vad den behövde för mat osv., men om du skriver öppet om det på nätet riskerar du kanske att bli anmäld eller nåt...
Har du någon bild? Vad gulligt att han äter öron!

Han kommer nog att stanna hos er. Jag tog hand om en ringduva en gång som hela tiden satte sig på folks huvuden och på biltak, den var alldeles uppenbart tam och hungrig och besvärade och skrämde folk. Jag antar att den hade släppts långt hemifrån. Vi hade den i lägenheten ett tag, sedan hamnade den på Skånes djurpark i samma jättehägn där tranorna och tjädrarna bor.