CITAT (*Stintan* @ 24-10-2009, 09:42)

Hur man ens kan komma på iden att jämställa homosexuella med pedofiler förstår jag inte. Riktigt skrämmande synsätt.
Vad är det som är skrämmande med det? En pedofil är en helt vanlig människa med en viss sexuell läggning som av någon anledning inte är accepterad. Det är många som har samma syn på homosexualitet och de tycker vi är trångsynta och reaktionära. När det kommer till pedofiler, då är det så man skall tycka.
Förmodligen är det väldigt många som är pedofiler eller har en viss dragning till barn men vill inte inse det själv och genom reaktionsbildning så uttrycker denne väldigt starka känslor mot pedofili. Precis som många homosexuella gjort i en homofobisk miljö. För jag är övertygad om att det är mycket vanligare än man tror och jag tycker att man skall få ha vilken sexuell läggning som möjligt utan att dömas.
Även hos de organisationer som sysslar med att man skall vara lika berättigad oavsett sexuell läggning, har någonting emot pedofiler. I det här fallet tänker jag på RFSL, vilket visserligen bara handlar om HBT-frågor, men ändå är det litet samma sak. En person i deras växel påstod att pedofili var sjukt och hemskt. Hon påstod även att pedofili var olagligt och reagerade väldigt starkt på ämnet. Jag hade förväntat mig mer av en sådan organisation än så och jag tycker att vi borde tänka om angående sådant här. För det är många som har annorlunda sexuella läggningar som lider av det för att det är så stigmatiserat och tabu. Precis som att homosexuella skall få vara homosexuella så skall pedofiler få vara pedofiler utan att bli dömda av folk för det. Låt folk ha vilken sexuella läggning de vill så länge ingen lider av det!
CITAT (Berith @ 24-10-2009, 10:05)

Precis det jag också menar och anser och tycker och ville ha sagt förut.
Okej, då har jag ingenting emot att utnyttjas som du nämnde i exemplet innan. Om jag inte lider av det eller ens är medveten om det så gör det mig ingenting.
Däremot har jag svårt att förstå hur man kan utnyttjas av någon/någonting utan att ens påverkas av denne/denna.