CITAT (Ralf @ 24-10-2009, 10:41)

men Nauti
Sex är ju för det mesta en ömsesidig grej mellan två personer. När det gäller pedofili så är ju en del av grejen att man ger sig på en varelse som inte har någon sexlust. Anser du alltså att det är ok att begå övergrepp?
Det är ju inte det jag pratar om. Sex kan se ut på väldigt många sätt. I det här fallet handlar det mer om att jag tycker det är okej att tända på barn och att ha sex med sig själv till sexuella fantasier. Om det går till övergrepp så är det absolut inte okej. Det är ALDRIG okej, oavsett sexuell läggning.
Jag vet inte hur jag skall kunna förtydliga det bättre, för jag blir feltolkad hela tiden. Det är okej så länge ingen lider av det. Om det går till någon form av övergrepp eller att något barn lider eller påverkas negativt av en pedofils sexuella läggning så är det fel. Precis som jag tycker att det är med alla andra läggningar.
Till skillnad från många här inne så utgår jag inte från att bara för att man tänder på barn så utnyttjar man dem sexuellt. Jag är själv heterosexuell och jag skulle inte få för mig att utnyttja kvinnor sexuellt bara för det. Jag har en sexualdrift som alla andra, jag kan kontrollera den. Det kan homosexuella också, trots att det är en sexuellt avvikande läggning. Precis på samma sätt tror jag att de flesta pedofiler kan kontrollera sin sexdrift.
Det finns alltid folk som inte kan det. Men då är det personerna det är fel på. Inte den sexuella läggningen i sig.