Hm...För att lägga lite ved till på brasan så förstår jag hur Ni som "tänker på pedofiler som offer"
Visst, pedofili är inget man väljer att bli, men en pedofil är en pedofil, oavsett om den begått övergrepp eller inte. Jag skulle inte vilja ha en pedofil, som passade mina barn, eller en sadist som vetrinär till mina djur. Oavsett om dom bara har fantasier eller begått brott, vill inte jag att mina barn/djur ska behöva medverka till att spä på deras fantasier ytterligare. För mej är barn okränkbara, om så bara i tanken.
Att jänmföra grovt sex mellan vuxna mäniskor med övergrepp mot barn är fanimej lägre än glocalnet. Likaså att dra in homofili i debatten.
Det är övergrepp på barn vi talar o inte om den ena i ett förhållande inte vill men tvingas ha sex. Hon/han kan anmäla, men barn har svårt för den biten.
Det finns mängder av pedofiler som nöjer sig med att "titta på bilder bara" men för mej är dom lika mycket förövare, som den som utför övergreppet.
Visst är en pedofil/sadist en mäniska, men det betyder inte att dom förtjänar min respekt.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|