CITAT (MariaS @ 26-10-2009, 00:26)

Absolut inte! På mycket unga exemplar och på exemplar som stått mörkt kan man se fläckar, som snabbt försvinner när de får ljus igen. Tyvärr gillade rådjuren min Aloe vera/barbadensis när den stod ute i somras, så jag kan inte visa något färskt kort och jag hittar inga gamla heller i min dator just nu. Men jag kan tala om att den som är på bilden och som DNA-bestämts till A. arborescens, köpte jag som en "Äkta Aloe Vera"!?
Jag gick i tron många år att så också var fallet, men en biolog påpekade för mig att det inte var så. Sen la jag ut en mindre förmögenhet på att DNA-bestämma samtliga mina Aloe, så nu vet jag vad JAG har i alla fall.
Tittar man på Aloe arborescens på Lines bibliotek, så är det inte den bästa bilden. Men Linné är väl ändå linné, eller
A. arborescensMåste få fråga av ren nyfikenhet, var kan man vända sig för att få växter DNA-bestämda? Visste inte att det gick att köpa DNA-test (mer än faderskapstest). Skulle vara intressant att få veta var det låter sig göras för jag har lite projektidéer som skulle kräva DNA-analys.