Medlem
Antal inlägg: 6
Medlem nr: 26 538
har läst mig igenom ett antal trådar här om problem med kissande och bajsande katter i trädgården men tycker att de flesta svar tenderar att flumma ut i anklagelser för att man inte tycker om djur osv. I min fråga här vill jag ha seriösa svar om vad som fungerar, inga moralpredikningar tack :-) för det första; jag tycker mycket om djur, för det andra; jag kan omöjligt springa runt med en vattenflaska i trädgården och lurpassa på hankatten ( förmodar jag) som pinkar och skiter revir hos mig, för det tredje så kan jag omöjligt gå i strid med grannarna om deras lösspringande katter. SÅ;
vad gör jag seriöst utan att det kostar skjortan för att slippa bajshögar på mina nylagda stenar invid husgrunden ( som är lagd som dekoration för att göra det hela lite snyggt och prydligt) och där alltså en som jag förmodar hankatt bestämt sig för att skita in sitt revir. Det luktar, det ser väldigt otrevligt ut och jag vill helt enkelt inte ha bajshögen där på mina dyra och fina stenar. Att köpa en egen katt är inte heller aktuellt pga allergi och tidsbrist. Så har någon ett seriöst och välbeprövat förslag som man inte behöver betala 500-1000 kr för ( typ kattskrämmare). Jag funderade på att tillfälligt lägga hönsnät längs väggen över stenarna så kanske kattskrället fattar att han inte är välkommen hos mig men jag vill inte ha nätet där permanent, om jag låter det ligga där över hösten och vintern, fattar han sen då att han inte ska gå till mig eller kommer han tillbaka när nätet är borta? SERIÖSA SVAR TACK!
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
Ättika är bra, även amoniak... Annars kan du sätta korta pinnar mellan stenarna ett tag. När det inte går att skita där utan att få en pinne i r**en , söker han nya skitställe.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2