För det första så handlar man inte på dustin.se som privatperson, man handlar på dustinhome.se. För det andra så tycker jag också det är dyrt. Måste ni ha bärbar eller går det bra med stationär? Du sa att sonen spelade en del och då passar en stationär mycket bättre om man inte vill lägga ut så mycket pengar. Här har du t.ex. en från
komplett.se. Man bör också lägga till ett grafikkort om man vill spela, t.ex. det här
grafikkort. Den här datorn kommer förmodligen vara mycket bättre än den ni har nu, dock ingår inte skärm eller operativsystem. Word behöver man inte, kan lika gärna använda
Open Office. Det är opensource och därmed gratis, finns ordbehandling, presentation(powerpoint) och calc(excel).
Datorn jag valde var ett datorpaket som redan var ihop satt, om man vill kan man få en ännu billigare som säkert täcker era behov där även skärm ingår. Men då får du nog kolla på någon datorsida där andra folk kan hjälpa dig, för jag har inte tid

.
Det jag försökte komma fram till var att visst finns det billiga bärbara som säkert täcker dina ordbehandlings- och internetbehov men kanske inte din sons spel. Därför tycker jag det är smartare att satsa på en stationär om man inte vill lägga så mycket pengar.