CITAT (*Stintan* @ 08-11-2009, 18:32)

Det värsta tycker jag är när folk är dumsnåla. T.ex. klipper ut rabattkuponger och kör 6 mil t o r till en affär för att få en vara som i närbutiken kostar 25:- fem kronor billigare. Eller dom som handlar grejer på rea dom inte behöver och aldrig skulle köpt annars och sen säger att dom sparat mellanskillanden.

Dumt så att klockorna stannar.
Rabattkuponger har jag inget emot. Men då ska de hänga i affären vid den varan man ändå ska köpa. Aldrig att jag sitter och åker till en affär flera mil härifrån bara för att jag har fått en kupong i brevlådan

Sen var det
någon som envisades med att sitta och åka flera mil till Farsta torg för att morötterna var 1 kr billigare per kilo där än på ICA

CITAT (Malin_MeL @ 08-11-2009, 19:19)

När jag var liten hade jag en kompis vars familj var väldigt snåla.
När man sov över så fick man ta med sin egen frukost.
De bjöd aldrig på något i den familjen, om vi såg på film där så kunde kompisen sitta med en chipspåse men vi som var där blev inte bjudna. Om vi någon gång fick läsk av föräldrarna så drog de bort betalning för den från kompisens veckopeng.
I vuxenlivet är nog det värsta jag varit med om en gång när jag var student och hade väldigt ont om pengar och jag hade besök av en kompis som jobbade och tjänade riktigt bra. Vi var på kafe, jag tog en kaffe bara för jag hade inga pengar, hon tog en jättemuffins och en latte, sen tyckte hon vi skulle dela jämt på notan.
Men.. Näää! Fy så fräckt

Man kan undra om vi hade samma kompis när vi var små. Där fick man bara lukta på maten eller godiset eller vad det nu var....