CITAT (TheLan @ 09-11-2009, 14:41)

HALENS Anma inte Åhlens

Hahaha... måste bero på vädret....
CITAT (zissi @ 09-11-2009, 16:00)

Helvita flata tallrikar och djupa tallrikar från ARABIA. Arctica står det under, antar det är namnet. De är säkert 10 år gamla och körda i diskmaskin ofta men lika fina ändå. Jag ser visst lite repor i botten om jag tittar ordentligt.
Jag vill ha neutralt, lugnt och ljust porslin och gärna så det passar ihop med övrig kökinredning. Man ser maten på ett annat sätt om porslinet är neutralt tycker jag. Kul att kunna duka med lite mönstrade servetter till ibland också. Jag är en liten servett-tok. Det finns ju så mycket fina servetter.....överallt hittar jag fina servetter....
Tänk vad olika vi är, och tur är väl det!
Arabia Artica har jag tittat på, det är enkelt och fint. mest gillar jag skålarna och sånt, flata tallrikarna är väldigt neutrala...
CITAT (elleave @ 09-11-2009, 16:32)

Rolig tråd det här

Har som sagt köpt en enkel vit servis att börja med. Sen sprang jag på 7 st jättefina blå soppskålar på rödakorset förra veckan för 10:- st. Har oxå en liten fin-kaffeservis som varit premiegåva på ellos eller liknade för några år sen. Den är vit med silver eller guldkant. Ingen som råkar ha fler delar till den stå och skräpa?
Annars har jag tittat på många olika serviser, tex en som funnits på både coop och öb, den är vit med svarta blommor på, ser ut att vararitade med tuschpenna typ...

Det är jättebra att börja med billigare porslin, som redan sagts ändras oftast smaken med tiden.