CITAT (Solstorm @ 10-11-2009, 13:35)

Snåla på vatten till spolningen har jag varit med om många gånger. I mitt hem sinade nästan brunnen torra somrar och vi fick ransonera vattnet. Man ville ju att det skulle räcka till att köra tvättmaskinen ibland också. Visst heter det att snåla men det var ju inte självvalt. Har gjort likadant här vid långa strömavbrott. När det tryter på det upptappade vattnet i badkaret och man får hinka upp vatten från brunnen och bära in så känns det inte så himla viktigt att spola vid varje pinkning.
Nu har jag en brunn som är omöjlig att tömma och jag kan slösa hur mycket som helst, det känns underbart, fast då gäller det att det inte är strömavbrott förstås.
Något som jag har svårt att förstå är när människor går omkring och fryser i sina hem. Jag är frusen av mig och vill absolut ha det varmt inne. Jag har nästan alltid tröja på mig inne ändå vill jag alltid ha 23 grader inne. Många människor föredrar ju att ha det svalare men jag kan inte förstå de människor som går omkring och huttrar i sina hem. När jag blir gammal så vill jag inte tänka bakåt på att jag har levt mitt liv frysande.
Att spara på vatten när det behövs är en sak. Det köper jag...
Dessa gjorde det alltid...