Ett par kommentarer dock inte om diskussionen mellan narran och Gunilla T m.fl., den håller jag mig ifrån.
Beträffande barn och ålder. Biologiskt upphör barndomen när puberteten börjar och det varierar lite från individ till individ men nån gång runt 10 år och ett par år framåt. Att försöka säga till en 17-åring att han eller hon är ett barn stöter nog på svårigheter. Juridiskt mm finns det många gränser mellan barn och vuxna, 12, 15, 16, 18 & 21 är väl dom vanligaste. Enkelt och lättfattligt?
Beträffande att ungdomar lägger ut nakenbilder på sig själva. Varför inte? Det har med den personliga friheten att göra och sen får den som vill titta inklusive gamla gubbar, ingen åldersdiskriminering här. Den som inte gillar det har ett gyllene tillfälle att vara tyst, sura kommentarer är det skönt att slippa. Det behöver inte vara porrbilder, möjligheterna är oändliga. Förhoppningsvis kanske den nuvarande prydheten får sig en törn.
Att det i stort sett bara är kvinnor som visar upp sig har nog den orsaken att nakenbilder på män har synnerligen lågt intresse. Huruvida detta har biologiska eller andra orsaker låter jag vara osagt, jag tror dock på biologin.
God natt.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|