CITAT
Tänkte hålla mig utanför men! Du är föga konstruktiv genon att dra alla journalister över samma kam. Det finns duktiga, pålästa, språkbegåvade journalister likväl som bottenskrap, lite kan man välja genom att välja media. Rapport är inte samma sak som Aftonbladet.
Du har säkert rätt.......................
Men det var inte min mening att vara konstruktiv på det sättet. Jag vill ifrågasätta den världsbild som media förmedlar.
Vad jag säger är att jag inte lämnar till någon journalist att utan vidare att tolka min världsbild. Det klarar jag av själv i de flesta fall.
Dessutom har jag faktsikt lämnat exempel på som jag tycker bra journalistik. Det är bara att läsa mina inlägg.
Men det är klart jag är medveten om att jag är provokativ och JAG VILL VARA provokativ. Det räcker med att läsa det här forumet och man upptäcker ganska snart att det inte finns så stort svängrum för avvikande åsikter utan att etiketterna haglar.
Uppriktigt sagt Gossen Ruda tycker jag att det finns väldigt lite mod att ifrågasätta vissa saker.
Jag ställer mig oerhört tveksam till många uttalanden här på detta forum. Lever människor verkligen som de säger att andra bör leva ?
Ibland tror jag att det finns ett behov av att ha en fin självbild som man kan spegla sig i och känna att man är en bra människa.
Det behovet har jag tappat för länge sedan. Vad jag gör är viktigt inte vad jag säger. Här tycks många tro att det jag säger med automatik blir en handling.