CITAT (officinalis @ 14-11-2009, 14:16)

Lätt att skylla på Google, men håller med Kurt.
Testa t.ex.
+kärleksört +sedum +skötsel
och
kärleksört sedum skötsel
Resultaten kommer antagligen skifta en del, när du söker på andra begrepp kanske resultatet är helt annorlunda.
"+" betyder att ordet _ska_ finnas med. Annars så kommer den söka på och/eller.
Som jag skrev när jag startade tråden så skall man inte behöva skriva in plustecken numera. Jag har också provat både med och utan plustecken och fått exakt samma resultat. Men 3 ord kan det gå lite sådär men tar man fler så funkar det inte alls oavsett om man tar plustecken eller inte. Förr kunde man skriva in massor av ord och få bättre urval ju fler ord man skrev. Om detta har ändrat sig pga att Internet vuxit så mycket eller pga sökmotorn är dock inte helt säkert.
Jag har också många gånger skrivit in flera ord i rad i avancerat läge och ej fått en enda träff. När jag sedan har hittat en sida med det jag sökte så står orden där i just den ordning jag sökte på från början och inte fick några träffar på. Detta har hänt hundratals gånger och jag blir så irriterad.
De gånger jag sökt på forskningsrapporter har det dock funkat att skriva in titel och författare. Kan undra om träffarna till viss del styrs av var på sidan i det sökta dokumentet som orden står.