CITAT (Nauti @ 15-11-2009, 19:28)

Nej, det är så olikt mina åsikter som det kan vara. Jag har bara svårt att förstå att så många skiljer på djur och djur och reagerar så olika från fall till fall.
När det gäller de kossor, grisar och kycklingar o.s.v. som man mer eller mindre dagligen lägger på tallriken så behöver man inte ägna dem en tanke. Men när det kommer till någonting sådant här då är det så synd om dem. Jag tycker lika synd om alla djur som lider och dör på grund av oss utan någon för mig uppenbar anledning.
Givetvis tycker jag att detta är bedrövligt men jag tänker ändå ägna min tid och energi till att motverka den systematiska tortyr och död som dagligen sker som en direkt effekt av våra matvanor framför att reagera på att delfiner som levt sitt liv i frihet dör, även om jag tycker att det också är hemskt.
jag skiljer inte på djur och djur, hade man samlat en grupp med grisar, kor och totalt slaktat dom hej vilt så att det rinner floder av blod och organ så hade jag mått lika dåligt av att se det som att se delfiner som simmar i ett blodbad och gör allt för att komma ifrån.
hade man nu fött upp delfiner på ett BRA sätt som inte skadar dom och sedan slaktat dom lugnt och sansat och så snabbt som möjligt och sedan ätit köttet hade inte jag brytt mig. för då är det ju delfiner som är uppfödda och som dessutom lever ett bra liv och sedan slaktas snabbt och enkelt.
vad jag har förstått så var väl inte detta engång händelse ? det var väl bara att detta blev filmat. delfinkött är väl ändå nåt som man äter mycket av i Asien ? men jag slutade med frågetecken av att jag inte vet och kan ha fel.
hur som så tyckte jag det var äckligt att se och det skär i hjärtat av att se det.