CITAT (Chamomille @ 15-11-2009, 19:39)

Nauti. Är det inte bra att sådana här program visas i tv så att folk får reda på hur det verkligen är, hur vissa djur lider, vare sig det gäller gäss, grisar, kor eller delfiner t.ex? Eller ska du fortsätta att fjanta dig i massa trådar heeela tiden?
Jo, det är jättebra, men det borde väl öppna ögonen för andra djurs lidande än just de som programmet man för stunden kollar på handlar om? Eller? Det kanske som vanligt är lättare att knyta näven i fickan än att agera?
Det här lidandet som de tar upp är någonting som vi har mycket liten chans att påverka. Däremot bestämmer vi varje dag genom hur vi konsumerar om de andra djuren lider eller inte och där har vi en mycket stor chans att påverka.
Ja, jag tänker fortsätta i all oändlighet, eller tills djuren i fråga slutat plågats och dödats, vilket jag hoppas inte är samma sak

CITAT (Gudrun i Göteborg @ 15-11-2009, 19:41)

Så det var du, Nauti, som skrev? Trist. Vad vet du om delfiner? Antagligen nada.
"Primitiva" "känslolösa"

Jag skulle inte påstå att jag är någon delfinexpert precis, men jag vet åtminstone att de varken är primitiva eller känslolösa.
CITAT (flaxss @ 15-11-2009, 19:41)

vad jag har förstått så var väl inte detta engång händelse ? det var väl bara att detta blev filmat. delfinkött är väl ändå nåt som man äter mycket av i Asien ? men jag slutade med frågetecken av att jag inte vet och kan ha fel.
hur som så tyckte jag det var äckligt att se och det skär i hjärtat av att se det.
Jag menade inte att det var en engångshändelse, allting jag skrev i början var sarkastiskt. Förmodligen är det inte det men man kan väl alltid hoppas :/ Jag tycker att det är jättebra att sådant här kommer ut.
Jag tycker också att sådant här är hemskt och jag ser ofta exempel i stil med detta på att våran djurhållning inte är så bra som vi tror, därför tycker jag att folk även borde rikta sin uppmärksamhet åt det hållet och konsumera så etiskt som möjligt.
Redigerat av Nauti: 15-11-2009, 19:43