Har precis kommit hem efter en vaknatt hos en gammal vän som höll på att dö av svält.
Personens värden var i samma nivå som de som överlevde konsentrationslägren.
Jag visste som frivillig kontaktperson att denne hade det svårt, men kunde inte för min vildaste fantasi föreställa mej hur svårt en Svensk medborgare lever när det verkligen är i missär.
Nu undrar jag, om det finns någon här på odla som vet och har kunskap i,
hur man startar en hjälpfond/ ett konto för att hjälpa denna person att bli skuldfri.
Jag tänker att samla in pengar som en julgåva och behöver allmänhetens hjälp.
Hur får man pressen att ta upp saken?
Alla försök med myndigheter och fodringsägare, kronofogde och socialtjänst är att köra huvudet i en stenvägg.
Nu har jag bara pressens hjälp att tillgå. det behövs 100 kr, från fem tusen personer.
Hur gör jag, utan att lämna ut personen till allmän beskådan och samhällets spott och spe.
Det är inga missbruk eller annat självförvållat bakom dennes knipa, bara yrkesskada som inte godkänts och som gjort att personen nu lever på 1500 kr/mån. till mat kläder hygien toapapper och det vi tar för självklart.
Det finns otroligt ledsamma saker denna person fått göra, då ingen kunnat hjälpa personen och inga anhöriga finns, så hon har "bara mej" om något händer.
PM-a gärna om ni undrar något.
Har ni tips på hur jag ska gå tillväga??
En mycket trött och ledsen pejjan

Nu orkar jag inte ta allt ansvar och jobb själv, men det är en gammal vän som står mej nära...