Min sambo och jag har tagit sprutan vi hade bara lite ont i armen efteråt. Personligen hade jag även lite huvudvärk men inte så farligt. Min mor 82 snart har också tagit hon var bara öm i armen. Övriga i familjen som tagit sprutan har också varit ömma i armen, ena barnbarnet hade huvudvärk. Min mors granne sov väldigt gott på natten efter sprutan hon var så glad eftersom hon inte brukar sova så bra i vanliga fall det var enda biverkningen för henne.
De dödsfall som har inträffat har jag fattat som att de inte tagit sprutan och att några har dött av annan orsak och sedan har de kontrollerat att de hade spår av svininfluensan i kroppen och det kan då ha orsakat typ hjärtinfarkt och lunginflammation.
Själv hade jag inga betänkligheter för och emot eftersom jag tillhör riskgrupp och skulle jag fått flunsan skulle det med stor sannolikhet leda till döden och då har man inget att välja på så jag tycker det är för mycket snack för och emot utan låt var och en besluta själva. Av 2 onda ting måste man välja en när man befinner sig i riskgrupp eller skulle ni välja döden trots att eventuellt sprutan innehåller skadliga ämnen.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|