svårt och svårt, tjaa det blir ju en vanesak, men i början är det nog kruxigt faktiskt. man blinkar och har sig och linsen viker sig och man blir så frustrerad att man nästan börjar gråta. men som sagt, efter ett tag så har man lärt sig tricket.
Jag är sällananvändare av linser, så jag kan ha det lite trassligt "första" gången jag ska sätta i dem, när jag kommer mig för att använda dem igen. men sedan går det bättre. Hur det blir för dig som skelar kan jag inte svara på. Jag har brytningsfel, dvs mina linser har som en tjockare kant så att de alltid ligger på samma sätt på ögat.
En bra optiker låter dig prova att ha linser ett tag för att se om det är något som passar dig, så jag tycker verkligen att du ska kolla upp det! :-) Lycka till
Första linserna var årslinser, men det var länge sedan . Ett jävla pyssel med rengöringen. sedan har jag haft månadsliner, lättare med rengöringen men ändå måste man vara noga. Nu köper jag endags linser, för det har kommit för brytningsfel äntligen. bara att sätta i och sedan kasta bort. nu väntar jag bara på sådana linser att komma med färg för det finns inte för brytningsfel än.
edit: tillägg
Redigerat av yaowsa: 19-11-2009, 20:46
--------------------
Hälsning/ Yaowsa
"Failure is not an option" /Gene Kranz: Apollo 13
|