Jag ser att jag skrev lite luddigt. Jag har två tankar på vardera 200 liter. Den ena är till gråvatten och den andra är till toan. Funderar på att koppla så att spolvattnet till toan tas från gråvattentanken, så spar man på färskvattnet. Vi har möjlighet att tömma där jag har uppställingsplats så det är sällan jag behövt tömma när vi varit ute. Har hänt en gång på de snart 10 åren jag haft denna buss att toatanken blivit full. Men det finns en del ställen att tömma på. Vissa truckstop har spolplatta med galler man kör över. Bussbolag (turistbussar) brukar ha tömning, på något av alla 2000 reningsverk som finns i Sverige kan man också tömma. Brunnar avsedda för svartvatten, men då bör man ha fått ett okej av kommunen. Viktigt är att man inte tömmer i dagvattenbrunnar, vare sig gråvatten eller toan. Nu har jag ju klarat mig bra men det finns andra lösningar att ta till också. Man kan koppla en pump och ha lång slang så kan man utnyttja ställen för husbilar även om man inte kommer ändra fram. Ett annat alternativ (som jag helst avstår ifrån) är att köpa en rulltank (finns i olika storlekar hos husbilsfirmor) och tömma i omgångar.
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|