Kul att läsa synpunkter om golv - jag var golvsäljare i 20 år innan det blev armering......och skulle kunna berätta ett och annat om vad olika material innebär, men folk som valt sitt favoritgolv skall gärna få ha kvar sin dröm om det optimala. Till MariaS: 3 veckor(!) att värma upp golvet, då ligger slingorna minst 10 cm för djupt ner i betongen! Tänk på att värmen också håller sig kvar 3 veckor längre utan att behöva elda...Att torka upp levrat blod är inte svårare än ketchup eller vatten, men jag kan föreställa mig att du torkar av golvet med syntetiska rengöringsmedel. Det är helgerån mot klinkers, som endast skall tvättas med såpvatten. Nu talar jag om klinkers, dvs genombrända, ej glaserade plattor....När man impregnerat plattorna med såpa, så finns det "inget" som biter på ytan...varken hundtassar eller blod. Möjligen thinner eller aceton som man låter torka in. Prova ett par gånger med såpa och vatten, och jag tror att du byter åsikt!! Vi har haft vårt golv i 20 år, och när huset rasar, så kan den nye husägaren sälja golvet "som nästan nytt". Ev porslins- och glasspill...ja, när man vet att glas går sönder lättare mot ett stengolv, så brukar ryggmärgen träda in, och man håller ett fastare grepp om varorna, omedvetet. Det går sönder fler glas i diskmaskinen hos oss än mot golvet...
|