CITAT (netaave @ 22-11-2009, 17:56)

Då hade han med största säkerhet ingen toavätska. Man ska ha 2 olika sorter en i färskvattnet och en i tanken. När man sen tömmer är det som ett blått vatten av allting som inte luktar speciellt mkt alls.
Ja det låter ju trevligare med blått vatten. Kanske är samma som vi hade på torrdasset på vårt sommarställe.
Själv använder jag inga vätskor i avloppstankarna men sköljer ur dessaibland med lite medel när jag har tömt dom. I färskvattentanken har jag ibland ett medel som används till att rena brunnar.
Minns inte nu vad det heter men det är ganska dyrt.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-11-2009, 18:01)

Letade också efter märket nu och hittade några.
Ja Klura om man hat en bil, kanske med några år på nacken som vårat, och inte vill komma över 6 meter så är köket inte stort. Men ja lagar ändå mat där. Min sambo däremot som ofta lagar mat hemma, kan inte laga mat där.
Men man måste ju oft impfoviserar matlagning i husbilen och i det är jag bra.
Men lite mera plats vore önskvärd. Frankia husbilar vore en dröm för mig men plånboken säger något annat.
Vi går ju aldrig ut på kvällarna ( jag gillar inte det längre) istället unnar vi oss husbilen.
Klur aär du med i ngån husbilsklubb?
Elisabeth
Ska kolla på Frankiabilar också så jag vet vad du pratar om. Jag kan ingenting om dessa bilar.
Jo jag har varit med i Motor Home Club of Sweden (MHCS) i 10 år.
Men så startade vi upp Husbussens Vänner 2004 tror jag det var, och jag tycker det räcker med en klubb.
Vi har gemensamma träffar så jag har möjlighet att träffa gamla vänner om jag åker på dessa.
Det finns ju många olika klubbar att välja på, märkesklubbar och så.
Är ni med i någon klubb?