Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vattensalamandrar....
          Qiqi
          Inlägg 22-06-2004, 18:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 3 915

Döm om min förvåning ohmy.gif när jag tidigt i våras upptäckte att jag hade ett salamanderpar i min damm. Har alltid haft grodor som lägger rom där men inte salamandrar.
          Har sökt på nätet och kommit till den slutsatsen att det är den mindre vattensalamandern. Men, var kommer dom ifrån unsure.gif ?
          Har dom kommit dit redan i höstas så dom har övervintrat? Läste också någonstans att de undviker vattensamlingar där det redan finns fisk men jag har ju guldfisk där och de är dessutom ganska stora.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Qiqi
          Inlägg 23-06-2004, 20:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 3 915

CITAT (Gossen Ruda @ 23-06-2004, 20:42)
          Vanligvis återvänder grodor och salamandrar till den pöl dom kröp ur en gång

Dewn här pölen har dom definitivt inte krypit ur. Dammen är bara tre år gammal och det haf´r bara varit grodor där tidigare. Hade massdöd av grodor där i vintras. Troligen lurade av ett extrent mildväder så de gått ner i dammen och sen överraskats av isen igen. Plockade mella 15 -20 döda grodor ur vattnet i februari och det luktade pest av vattnet när isen släppte. Tyvärr medförde det att de flesta av mina guldfiskar oxo dog och det fanns bara tre levande kvar, En vuxen och två fjolårsyngel. Är nu rädd om *ödlorna* och är fullt medveten om fridlysningen över våra kräldjur. Är gammal fältbiolog och därav nyfikenheten på varifrån de kunde tänkar komma. Är ju desutom norrlänning av födsel ohejdad vana och inte riktigt van vid min nuvarande *exotiska* fauna. Har både vildsvin o annat inne på tomten *S*.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon