CITAT (Myosotis @ 30-11-2009, 11:42)

Jaha vad bra

det visste jag inte. Kan inte katten gnaga upp den tråden? Min jourkatt som var sydd med vanliga stygn fick vid ett tillfälle av sig tratten och drog upp halva tråden (det gick bra, hon behövde inte sys om). Och hur är det med infektionsrisken när de slicker såret?
Tråden festes på innsiden så den kan ikke gnages opp.
Jeg har sett påstand om at infeksjonsrisken kan være større: "Självupplösnade stygn är mer vävnadsretande och därför är risken för sårkomplikationer större (irritation, klåda, svullnad och/eller infektion)", men om dette stemmer vet jeg ikke. Vi har ikke hatt noen problemer på våre katter.
Jeg synes dog det er litt rart at katten skal slippes ut direkte. Et fuktig og skittent oppholdssted øker risikoen for infeksjoner, og katten vil trenge et sted med romstemperatur så lenge narkosen sitter i for å hindre nedkjøling. Narkosen kan sitte i så lenge som 24 timer. Jeg har snakket med min vetrenär som har jobbet mye med dette, og hun sier at katten bør holdes inne i minimum 24 timer, hun anbefaler altså 3 døgn.
Så lenge katten har et sted å oppholde seg hvor den kan være i fred mesteparten av tiden (bortsett fra innsetting av mat og vann, og tømming av toalett) blir stressnivået relativt lite. Hvis man sørger for at det er få potensielle gjemmesteder i rommet, men at de som finnes er trygge og varme, vil katten oppholde seg der gjennom hele rekovalensperioden.
--
Hypathia