Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fröproblem
          4:an
          Inlägg 05-12-2009, 21:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

Jag har ett enda problem....och det är att jag inte kan se ett enda frö utan att vilja stoppa ner det i jorden och på så sätt ge det en chans...så ser jag på det! Det gör att jag alltid har konstiga saker växande lite överallt!!! crazy.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Jan Lindgren
          Inlägg 06-12-2009, 10:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

Hej!
          Jag har med hjälp av anhöriga och stor självbehärskning lyckats bryta mitt fröberoende. Förr så sådde jag 400 - 500 sorters frö varje år. Det resulterade i 10 000 krukor med plantor på hösten. Nu har jag några frösorter hemma men sår dem inte.
          Tyvärr så hade jag ett dubbelberoende. Jag är även rhodoholic. Det är värre än fröberoende. Det är fler män än kvinnor som lider av detta beroende. Rhododendron är dyra och utrymmeskrävande. Det förstör således missbrukarens ekonomi fullständigt. Man kan få en viss hjälp av AR (anonyma rhodoholics) men resultatet av behandlingen är dåligt. Jag försöker nu undvika hemsidor där det står Cox eller Hachmann. Som pensionär så är ju beroendet av rhododendron fullständigt katastrofalt. Just nu har jag över tusen rhododendronsticklingar i växthuset. Det som gör beroendet ännu värre är alla trevliga sällskapsväxter tilll rhododendron. Det blir gärna några tusen sådana plantor också. Vintertid så kan jag plötsligt få för mig att skriva lite om surjordsväxter på någon växtsite. Det är ett olämpligt beteende då det smittar fler stackare.
          När jag går i kommunala parker så ser jag ibland uppenbart utslagna män sitta på en parkbänk bland rhododendron. Jag tror att det är fd rhodoholics som har gått över till det billigare alternativet vin.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon