CITAT (pejori @ 07-12-2009, 20:00)

OK...
Då tar vi nästa då...
Fortfarande spets på bladet.
Bagarranka.jpg ( 44.37k )
Antal nedladdningar: 56Har kollat dina två nedersta länkar, och båda visar spetsiga blad.
Klicka på wiki-bilden så ser du.
alltså egentligen bryr mig inte om det är en doftranka en hoya en bägarranka eller en murgröna eller en sten.
kollar du på trådskaparens bild så är där
en spets och kan även se det på andra blad kolla noga (eller ser jag i syner), min egen bärgarranka har inte alls så spetsiga blad men där är en spets ja en liten rund, en annan sak som jag tänkte att det var en bägarranka var dels spetsen och dels dom ''randiga bladen'' och dom smala skotten. och att bägarrankan brukar ''rulla bladen'' (min egen gör så).
det finns många hoyor som är lika bägaranka dom får bägge tunna och långa skott och liknade blad. jag kan inte jämföra med fotranka då jag inte har en själv. mend et kan säkert vara en sådan också likaväl som en hoya.
bild på min NOTERA liten rund spets. jag tyckte min egen planta liknade trådskaprens planta. om det en bägarranka eller en hoya bryr jag mig inte.
http://www.pixbox.se/pic_show_id29458790.htmltrådskaparen får ju se nu vad h'n tycker det liknar.
over and out.