CITAT (Ralf @ 09-12-2009, 19:12)

Levande mat, det måste väl ändå vara kor o grisar??!!
HÖHÖ, ja så måste det vara. Växter lever ju inte.
CITAT (Rose @ 09-12-2009, 19:25)

Var inne på en sajt för levande mat och där fanns recept men inget där man värmde maten.
Det finns både där man inte värmer alls och där man värmer upp till 30-40grader.
CITAT (*Stintan* @ 09-12-2009, 19:28)

Varm mat ska naturligtvis serveras och ätas varm och inte fisljummen. Skulle jag få sådan mat på en restaurang så skulle jag klaga och be att få nytt. Kallt kaffe är då inte gott alls.
Vissa råvaror måste kokas för att bli ätbara. Ta bara en så enkel sak som potatis. Tror aldrig att det kan vara bra i längden att bara äta rå mat.
Men är inte 40°C ganska varmt? Jag dricker nog inte mitt te varmare än så i alla fall. Varför skulle man behöva värma potatis för att äta den? Jag brukar tugga på rå potatis ibland

CITAT (*Stintan* @ 09-12-2009, 19:32)

Konstigt att det går bra att leva på vanlig blandkost.
Klart att det går bra, förmodligen är det även det lättaste alternativet, men det innebär ju inte att det är det bästa. Jag vet heller inte hur det är med levande föda men jag är inte så negativt inställd som de flesta av er verkar vara. Jag tycker det låter ganska logiskt och jag kan tänka mig att äta levande föda litet då och då eftersom det är gott och känns nyttigt