Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Facebook är en tickande bomb, Varning
          Inga från Närke
          Inlägg 09-12-2009, 18:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

http://na.se/nyheter/1.669876-facebook-ar-en-tickande-bomb

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          netaave
          Inlägg 09-12-2009, 22:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Tror det första man ska dölja som det heter där (dra musen uppe i hö hörnet) är Farmville och liknande sidor. Sen lika med alla akvarier, o husdjur o allt va det är. Jag ignorerar allt utan urskiljning.

--------------------

Citera
          Hej igen
          Inlägg 09-12-2009, 22:08
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (netaave @ 09-12-2009, 22:00) *
          Tror det första man ska dölja som det heter där (dra musen uppe i hö hörnet) är Farmville och liknande sidor. Sen lika med alla akvarier, o husdjur o allt va det är. Jag ignorerar allt utan urskiljning.

Jag har det spelet ... Farm Ville alltså och också Farm Town och Country Town.
          Där finns inget man behöver akta sig för ... är ju samma som att spela vilket spel som helst på nätet
          och fördelen är att du själv väljer hur aktivt du vill spela ... det går att ta pauser på veckor och sedan fortsätta ... vet av egen erfarenhet.

Förstår inte riktigt vad du menar med .. "Tror det första man ska dölja som det heter där (dra musen uppe i hö hörnet) "

Citera
          netaave
          Inlägg 10-12-2009, 12:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Hej igen @ 09-12-2009, 22:08) *
          Jag har det spelet ... Farm Ville alltså och också Farm Town och Country Town.
          Där finns inget man behöver akta sig för ... är ju samma som att spela vilket spel som helst på nätet
          och fördelen är att du själv väljer hur aktivt du vill spela ... det går att ta pauser på veckor och sedan fortsätta ... vet av egen erfarenhet.

Förstår inte riktigt vad du menar med .. "Tror det första man ska dölja som det heter där (dra musen uppe i hö hörnet) "

Ja gör man det när man ser en status eller person man inte är intresserad av så får man inte upp det överhuvudtaget. Jag som bojkottar alla facebooks spel har inget intresse av att se hur många rosa kor nån ger eller får, även om personen finns på min vänlista. Då kan jag dölja just det men se övriga inlägg den personen gör.
          Spelen på facebook innehåller ofta en massa skit man får i datorn, döttrarna hade både Farmville och akvarier men fick scanna datorerna till slut. Då har vi utmärkta skydd och brandväggar.

CITAT (Klura @ 10-12-2009, 05:30) *
          Tog evigheter innan jag gick med men i lördags blev det av och det har jag inte ångrat.
          Har fått kontakt med flera gamla vänner som jag "tappat" bort.
          Så i jul ska jag träffa en kompis jag inte sett på 15 år.
          Har hittat min lillebror som jag aldrig träffat och ev min storasyster (är lite osäker på om det är rätt person bara)

Har också fått flera inbjudningar till massa konstiga saker men ignorerat alla.
          Det är inte därför jag är där, för att spela spel och plutta in hjärtan i inlägg el va man nu ska göra.

Hoppas du hittar oss andra från odla som finns där också smile.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 10-12-2009, 15:53
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netaave @ 10-12-2009, 12:20) *
          Spelen på facebook innehåller ofta en massa skit man får i datorn, döttrarna hade både Farmville och akvarier men fick scanna datorerna till slut. Då har vi utmärkta skydd och brandväggar.

Jag är helt övertygad om att det inte är spelen från zynga (farmville, fish world, café world mfl) som ger en massa skit i datorerna, däremot en massa andra applikationer på facebook. I synnerhet sådan som vem som helst kan göra. Det finns massor med vemsomhelst som är duktiga på att dölja en massa skit i sina grejer...

Citera

Inlägg i den här tråden
          Inga från Närke   Facebook är en tickande bomb   09-12-2009, 18:46
          ängsvädd   Hoppsansa, där ser man - inte ett dugg förvånande ...   09-12-2009, 19:12
          netaave   Ja man får passa sig och inte klicka på länkar dä...   09-12-2009, 19:23
          skånepåg   Ja finns en del saker man ska passa sej för där oc...   09-12-2009, 19:31
          MariaS   Något som visat sig redan, är väl alla dessa ...   09-12-2009, 21:10
          Stingray   Man kanske skulle starta en grupp med namnet ...   09-12-2009, 21:12
          Meriona   Jag har inte fattat vad som är bra med facebook en...   09-12-2009, 21:14
          Stingray   Jag har inte fattat vad som är bra med facebook en...   09-12-2009, 21:19
          Klura   Jag har inte fattat vad som är bra med facebook en...   10-12-2009, 05:30
          Hej igen   Vet inte varför de tog upp just Facebook ... detta...   09-12-2009, 21:30
          netaave   Jag är helt övertygad om att det inte är spelen fr...   10-12-2009, 16:34
          skånepåg   Tror det första man ska dölja som det heter där (d...   09-12-2009, 22:15
          *Stintan*   Tror det första man ska dölja som det heter där (d...   09-12-2009, 22:59
          Betty   Det är inte bara sociala nätverk som t.ex. Faceboo...   09-12-2009, 22:22
          skånepåg   Är ni rädda för spel applicatationerna så finns de...   10-12-2009, 00:36
          PX-21   Kanske man får använda jobbdatorn mer när man...   11-12-2009, 09:39

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon