CITAT (Gudrun i Göteborg @ 10-12-2009, 16:12)

Antagligen tycker inte din kollega att hon går tidigare särskilt ofta och definitivt inte en hel timma. Mitt förslag är att du antecknar hennes o dina faktiska tider under minst en vecka. Då har du på fötterna när du sätter dig ner och pratar med henne.
Mycket bra förslag! Faktiskt det enda vettiga att göra. Skulle det någon gång bli en öppen konflikt så är det ett måste att ha dokumenterat tiderna. Minst en månad behövs dock.
Skogstroll, har ni nedskrivna befattningsbeskrivningar där det framgår vad var och en skall göra? Bokför dina egna tider också så har du något att komma med när du sen diskuterar med er chef och du förklarar varför vissa av dina arbetsuppgifter inte blir gjorda pga att du måste täcka för din kollega.
Edit: Hoppsan. Såg inte i hastigheten att Gudrun redan föreslagit att du skulle notera egna tider oxå!
Redigerat av Bee: 11-12-2009, 09:44