CITAT (skogstroll @ 10-12-2009, 14:30)

ne... jag har försökt säga att hon gärna får höra av sig i förtid om hon ska vara ledig eller gå tidgare, men hon gör det inte ändå

tyvärr funkar det inte så hos oss så att vi kan lämna saker till dan efter (de är lite hysteriska här)
Det är jobbigt att få skit för att något inte blir gjort men ibland kanske det är enda utvägen. Jag har själv tagit ett mycket stort ansvar på jobbet men inte har jag någonsin fått någon kredit för det. Vad händer t ex om du är sjuk en vecka?
Tyvärr är det så med chefer och medarbetare att så länge du utför arbetsuppgifterna så struntar de i dig. Det är först när det ogjorda skapar problem för dem själva som det händer något. När det gäller cheferna så beror mycket på att de själva har häcken full och inte orkar bry sig om något som inte är akut för dem.
Jag har märkt även i andra sammanhang att handling eller utebliven handling har mycket större effekt än tjat.
Det som väckte mig var också tanken att "Varför skall jag vara bättre än de andra?" Vad händer med din kollega när hon inte gör sitt jobb? Ingenting! Vad händer med dig när du är ansvarsfull och gör allt? Du bränner ut dig!