CITAT (evaisa @ 10-12-2009, 22:50)

Plantmix, grönmix, succulentmix kan ju inte vara fel.......

så du tror på fullaste allvar att blomsterlandet själv gör sina egna etiketter ?
dessutom varenda plantskola/blomsterbutik i hela Sverige inkluderar dom större kedjorna bogrönt, blomsterlandet, Växt kraft, plantagen beställer hem brätten där det står MIX. det skulle ta för lång tid att namge varenda växt man får hem och därmed kosta pengar.
CITAT (Alba @ 11-12-2009, 09:57)

Det var Blomsterlandet jag tänkte på också.
En annan sak som ofta är problem där är att de inte alls namnger en växt.
Blomsterlandet är den enda större kedja vi har så jag har ingen att jämföra med.
samtliga blomsterlandet jag varit på har namnget sina växter väldigt noga. åtminstone där jag jobbade var det noga. både på växten (växtens egna etikett och på hyllorna butikens egna etikett) men sådant kan ju variera från butik till butik. men bogrönt och blomsterlandet brukar vara noga med att placera ut odlingsråd och namn. växthus i kristanstad exempelvis har INGA odlingsråd eller namn på sina krukväxter, enbart växtens egna etikett och om där nu är någon vilket det inte alltid är. så jag kan nog inte tycka att det ofta är ett problem i butikerna.
CITAT (pejori @ 10-12-2009, 22:51)

Ett bra namn för att slippa ta ansvar för vad man säljer...

varför tror du att dom vill slippa ansvar ?
det kan bli fel och kunskapen kan variera från butik till butik, men knappast vill dom inte slippa ansvar för sina butiker och växter. inget ansvar inga kunder.