Så här svarade en seriös handelsträdgård, när jag skrev ett mail och frågade i dag:
Det handlar ju VILKA man köper växterna ifrån! Om nu BL har valt att köpa in från ICKE SERIÖSA, så får de ju faktiskt stå där med skammen.
Jag kräver alltid korrekt märkning på ALLT från mina leverantörer och fick det! Men då väljer jag ju också leverantörer själv! Hellre några ören dyrare per planta och korrekt märkning och bra kvalitet! Som jag nämnde tidigare om clematisarna... Inte ens GASA köpte in från den leverantören, som BL tar ifrån! och då är GASA en av de absolut största leverantörerna på plantskoleväxter i norra Europa!
Det finns några få seriösa holländska leverantörer, och de är samtliga anslutna till GASA, och då vet man också vad man får. GASA var också väldigt noga med att märka upp vem som var odlare! Det kan du ALDRIG se hos de stora blomsterkedjorna! Men okej, jag får betala 52 öre mer/rododendron t.ex. än vad blomsterlandet betalar!
Redigerat av pejori: 11-12-2009, 12:56
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|