Hallå! Jag måste bara berätta att i eftermiddag har jag slagit sista märlan i staketet! Nu har jag kommit varvet runt och är bara SÅ himla nöjd! Det är lite småpyssel kvar, vi ska såga av några stolpars toppar som är ojämna i höjd och vi ska spänna trådar på ett par ställen där grannens tomt är högre än min, men nu är det tätt och vare sig grannens hundar eller rådjuren promenerar in här något mer!
När jag beställde nät så gick jag på tomten och försökte mäta med måttband, fick omkretsen på tomten till 190 meter. Nätet låg i rullar om 100 meter, så två rullar blev lagom. Nu när vi var nästan färdiga så började vi bli lite oroliga, skulle det räcka? När vi spikade upp sista biten nät så blev det på två rullar med sammanlagt 200 meter nät ungefär EN meter över, fast i remsor. Snacka om tur!
Om vi skulle göra om det här, eller sätta nät på en annan tomt så skulle vi nog göra på samma sätt, möjligen öka avståndet en aning mellan stolparna. Det är ca tre meter, men på vissa ställen blev det mer eftersom marken var sån. Fyra meter skulle absolut räcka om man borrade djurpt i jorden och gjöt med betong som vi gjort. Jag behöver i alla fall inte vara orolig att staketet kommer att bli ostadigt eller rangligt.
Igår kväll planterade jag de sista av mina 150 pärlhyacinter jag satt vid grinden som "sukt-godis" för rådjuren, jag frågade särskillt efter något som rådjuren tyckte om när jag köpte lökarna. Tjohoo, jag kan knappt tro att det är sant att det är klart - tänk, inga fler rådjur i min trädgård!!!
Anna-Karin i sjunde himlen
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|