Nu sticker jag ut hakan lite, men faktum är att LindaLunda med sin underbara keramik fick på tafsen rejält här på Odla när hon visade sina alster, bla sina drakar.
Precis som Elle tyckte hon att det gjorde gott för självkänslan, och blev glad över det beröm hon fick. Men ett flertal medlemmar, vi behöver inte lägga ut namn, ni vet nog vilka ni är, protesterade på det bestämda mot detta och ansåg att det var reklam från en medlem, alltså förbjudet enligt stadgarna.
Linda blev kontaktad av adm, och hela inlägget togs bort. Efter det har inte Linda vågat visa en enda bild på sin keramik, trots att hon, precis som någon skrev, också gärna skulle visa vad hon knåpar ihop. Också hon hade varit en trogen medlem här på Odla, länge.
Detta är absolut inget personligt mot Elle, och det vet hon, jag har införskaffat många fina saker från henne och vi har träffats många gånger i chatten.
Men lite tydlighet i reglerna kanske vore på sin plats, eftersom en del får visa sina alster utan protester och andra blir ombedda att ta bort sin tråd strax efter den kommit in.
För övrigt Elle, vilka fantastiskt fina saker du gör! Du är verkligen duktig, det vet du att jag tycker. Och lycka till med flytten idag!
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|