CITAT (Anki på Öland @ 17-12-2009, 10:38)

Men.... nu får du väl ge dig!! Klart det är kollegans ansvar om hon smiter för tidigt varenda dag!! Klarar hon inte att jobba dom timmar hon får betalt för, får hon väl gå ner i tid och är barnet sjukt varje eftermiddag får hon se till att hålla sig hemma med sitt sjuka barn tills det blir friskt och då VABa!!
Anki
Tycker att Du får ge dig, för situationen är självklart
arbetsledningens sak att reda ut! Smiter varje dag? Hur ofta och varför vet faktiskt varken du eller jag, hon kanske till och med har ledningens tillåtelse att gå ifrån när hon behöver. Inte heller vet vi hur denna mamma kanske är tvungen att pussla och trixa med tider, kanske hjälp av någon släkting som själv arbetar och bara kan ställa upp på vissa tider osv. Sen skall självklart TS inte behöva ta på sig mer än som är rimligt, återigen en sak för arbetsledningen.
Som jag minns tiden som arbetande småbarnsmamma var man ständigt tvungen att välja om man skulle prioritera arbetet och kollegorna eller barnen. För mig var valet självklart och som jag skrev tidigare hade jag turen att att man på min dåvarande arbetsplats hade stor förståelse för detta. Kan tala om att arbetsplatsen var ABB.
Gita