Mera GRODOR I RÄTTEN
Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in, och vet inget om det förrän nästa morgon?
Fråga: Er yngsta son, tjugoåringen, hur gammal är han?
Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto. Svar: Ja, det är jag. Fråga: Var ni närvarande då detta foto togs?
Fråga: Fru Jones, konstaterar ni att ni är psykiskt stabil just nu? Svar: Ja, det är jag. Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?
Fråga: Så ni var borta tills ni kom tillbaks?
Fråga: Hur avslutades ert första äktenskap? Svar: Genom döden. Fråga: Och vems död var det?
Fråga: Ni vet inte var det var, och ni har ingen aning om hur det såg ut. Men kan ni försöka beskriva det för rätten...
Fråga: Hon hade tre barn, stämmer det? Svar: Ja. Fråga: Hur många utav dem var pojkar? Svar: Inga. Fråga: Och hur många utav dem var flickor?
Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i New York?Svar: Jag vägrar svara på den frågan. Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i Chicago? Svar: Jag vägrar svara på den frågan. Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i Miami? Svar: Nej!
Fråga: Vad är ert förhållande till den åklagade? Svar: Hon är min dotter. Fråga: Och var hon er dotter på fredagen den tredje februari detta år?
Fråga: Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid kollisionen?
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|