Hej allihopa!
Jag följer denna tråd med extra intresse då jag liksom huggorm har både catalpa,rödek,kejsarträd,valnöt,mannaask,Magnolier mm i krukor.
Blev lite less på alla krukor i sommras ,så jag planterade ginkon ute i rabatten,tyvär inte speciellt väldränerat så den är väl förlorad efter denna extremt blöta höst,men jag återkommer i vår med dödsannonsen

eller uppståndelsen

.
Jag vet att det fins ett antal Ginkgos här uppe i umeå zon 5 som överlevt flera vintrar men dom står förmodligen bättre än min.
Jag har fortfarande kvar alla krukor i jordkällaren men en del plantor som jag hade många av (rödek)är planterade ute,en del i pallkrage en del i trädgårdslandet.
Tänkte försöka hålla mig 2 månader till innan jag lyfter in dom flesta i garaget (ca 10 grader)
Belysningen har jag löst genom att använda en gammal metallhalogen (6500 K)lampa jag hade kvar sedan jag höll på med saltvattensakvarier.
Ett tipps då det gäller belysning är att det finns en hel del gammla kvicksilver armaturer på nätet att köpa för en billig peng,nackdelen är att dom värmer en del men då behöver man ingen tillskottsvärme på dagen i alla fall.
Träd i krukor är inte lätt men försöka kan man
Forsätt gärna uppdatera denna tråd allt eftersom den efterlängtade våren (vintern) framskrider.