Idag kom dolkstöten. Att kollegan från systerföretaget skulle komma igår var jag förberedd på, men idag gick min chef plötsligt runt med "tjejerna" i systerföretagets reception. Han visade runt i våra förråd och gick runt och presenterade dem för all personal precis som man gör med en nyanställd. Till mig sa han inte ett ord. När rundvandringen var slut skickade han den ena tjejen till mig för att jag skulle upplysa henne om kontaktpersoner, kundnummer till olika leverantörer och annat praktiskt. När dom gått satt jag bara och skakade, ville bara gråta. Men jag är ju så tuff, vill inte visa att dom kommit åt mig. Kan nog verka som om jag inte bryr mig. Jag vet inte om jag klarar det här. Det känns omänskligt att begära att jag på en vecka skall klara ut hela halvårbokslutet med vidhängade specifikationer till min efterträdare, överlämna alla uppgifter till löneavdelningen. Detta efter först ha försatt mig i chock med efterföljande krisreaktion. Jag mår skitdåligt, känner ångest och har magkatarr. Skall till facket imorgon efter lunch. Skönt att komma där ifrån en stund. Måste fråga om dom verkligen begära att jag skall prestera som vanligt nu. Samtidigt vill jag ju inte tillbaka efter semestern. Fy vad jobbigt allt är nu. Annika
--------------------
Annika i Mölndal Zon 2
|