Vi fick in en fladdermus i TV-rummet en sommar!

Balkongdörren stod öppen, alla lysen var släckta (ville slippa myggen), bara TVn stod på. Jag hade gått o lagt mig när jag hör ett hojtande från andra sidan dörren. Jag öppnad eo där satt maken o hans pojk o stirrade på nåt som flög omkring i rummet. "Fladdermus" skrek dom, halvt hysteriska. Jaja tänd lyset, tyckte jag så försvinner den. Det blev lugnt efter ett tag o vi la oss igen. Nästa kväll var det samma visa, den kom fram när vi tittade på tv. Ett snabbt rådslag med fadern på telefon. " Ta en hink o fös ner den med en tidning" Ha!! Den satt ovanför en dörr o jag som är jättelång (160 cm) skulle peta ner den. Maken stod en bit ifrån o lekte hejaklack. Jag känner fortfarande kårar när jag minns hur den TITTADE på mig.

Man såg hur både öron o ögon höll koll på mig. Efter en stunds viftande flög den NER! Då skulle jag öppna fönstret o försöka få ut äcklet den vägen. Då satt den på baksidan av gardinen o flög PÅ mig! FASA!! Den strök mot kinden i förbifarten. Att jag inte svimmade! Till syvende o sidst tog jag golvmoppen o lyckades smasha ut den genom balkongdörren. Sen hade vi alltid en tunn gardin hängande för den dörren!